REPUBLIKA HRVATSKA
URED DRŽAVNE UPRAVE
U VARAŽDINSKOJ ŽUPANIJI

o OBRT

o DOMAĆA RADINOST I SPOREDNA ZANIMANJA

o POGREBNIČKA DJELATNOST

o TRGOVINA

o TURIZAM

o UGOSTITELJSTVO

o ŠUMARSTVO

o STAMBENO ZBRINJAVANJE

 

OBRT

 

1. U smislu Zakona o obrtu (NN 143/13), obrt je samostalno i trajno obavljanje dopuštenih gospodarskih djelatnosti od strane fizičkih osoba sa svrhom postizanja dobiti koja se ostvaruje proizvodnjom, prometom ili pružanjem usluga na tržištu.
Vrste obrta prema članku 6. Zakona o obrtu: slobodni obrti za obavljanje kojih se kao uvjet ne traži ispit o stručnoj osposobljenosti ili majstorski ispit,vezani obrti za obavljanje kojih se kao uvjet traži ispit o stručnoj osposobljenosti, vezani obrti za obavljanje kojih se traži odgovarajuća srednja stručna sprema i vezani obrti za obavljanje kojih se kao uvjet traži majstorski ispit,povlašteni obrti koje obrtnik smije obavljati samo na temelju povlastice, odnosno dozvole koju izdaje nadležno ministarstvo / drugo tijelo čija je nadležnost propisana posebnim propisom ovisno o djelatnosti. Popis gospodarskih i drugih djelatnosti uređen je Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti 2007 - NKD 2007., koja je objavljena u DODATKU 1. Odluke o nacionalnoj klasifikaciji 2007. – NKD 2007. (NN  58/07). Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica (NN 42/08) propisani su vezani obrti, stupanj i vrsta stručne spreme potrebno za njihovo obavljanje, popis povlaštenih obrta i način izdavanja povlastica.

2. Fizička osoba može obavljati obrt ako ispunjava sljedeće uvjete iz članaka 8. i 9. Zakona o obrtu:


Opći uvjeti:
- da joj pravomoćnom sudskom presudom, rješenjem o prekršaju ili odlukom Suda časti Hrvatske obrtničke komore nije izrečena sigurnosna mjera ili zaštitna mjera zabrane obavljanja djelatnosti dok ta mjera traje.
- da ima pravo korištenja prostora ako je to potrebno za obavljanje obrta.


Posebni uvjeti:
-da ispunjava poseban uvjet stručne osposobljenosti, odgovarajućeg strukovnog obrazovanja ili položenoga majstorskog ispita, ako želi obavljati vezani ili povlašteni obrt.
-da udovoljava posebnim zdravstvenim uvjetima, ako je to propisano zakonom.


Fizička osoba koja ispunjava opće uvjete, a ne ispunjava poseban uvjet stručne osposobljenosti, odgovarajućeg srednje strukovnog obrazovanja ili položenoga majstorskog ispita, može obavljati vezani obrt ako na tim poslovima zaposli radnika, u punom radnom vremenu, koji udovoljava tim uvjetima.


Vezane obrte mogu obavljati i osobe s odgovarajućim visokim obrazovanjem, odnosno osobe s obrazovanjem višim od propisanog Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima i načinom izdavanja obrtnica. U tom slučaju, Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta, po prethodno pribavljenom mišljenju Hrvatske obrtničke komore i nadležnog ministarstva, u spornim slučajevima određuje koje je to odgovarajuće više ili visoko obrazovanje.


Za obavljanje slobodnih, vezanih i povlaštenih obrta obrtnik mora imati obrtnicu, a za obavljanje povlaštenih obrta obrtnik mora imati i povlasticu. 

Obrtnicu izdaje nadležni ured državne uprave u županiji i njegove ispostave odnosno Ured grada Zagreba na čijem području će bitisjedište obrta (registarska tijela), a povlasticu nadležno ministarstvo ovisno o vrsti obrta.



Za obavljanje djelatnosti trgovine, ugostiteljstva, prijevoza, pružanja određenih turističkih usluga, kao i sve za koje je to posebnim propisima propisano, potrebno je prije početka obavljanja obrta ishoditi i minimalne tehničke uvjete za prostor, odnosno licenciju za obavljanje djelatnosti ili odobrenje za rad.
Za sve upise obrta u Obrtni registar koje se podnose osobno ili posredno putem poštanske službe, prijava za upis podnosi se na propisanom obrascu. Uz popunjen i potpisan obrazac treba priložiti sljedeće:
- preslika osobne iskaznice za hrvatskog državljanina

- za stranca, preslika putne isprave; potvrdu o prijavi boravišta u Republici Hrvatskoj na određenoj adresi ili presliku osobne iskaznice za stranca ako ima trajno nastanjenje
- posebnu zdravstvenu sposobnost za određene djelatnosti propisane zakonom (medicina rada)
- dokaz o pravu korištenja prostora ako je to potrebno za obavljanje obrta (ugovor o zakupu, kupoprodajni ugovor ili vlasnički list, odnosno izvadak iz gruntovnice)
- za vezane i povlaštene obrte – dokaz stručne osposobljenosti, odgovarajućeg strukovnog obrazovanja ili položenog majstorskog ispita
- za povlaštene obrte – povlasticu, odnosno dozvolu izdanu od strane nadležnog ministarstva
- upravnu pristojbu sukladno tarifama propisanim Uredbom o tarifi upravnih pristojbi (NN 8/17)

Sukladno odredbama Tar. br. 53. Uredbe o tarifi upravnih pristojbi (NN br. 8/17, 37/17 i 129/17), te članka 31. Zakona o upravnim pristojbama (NN 115/16), za upise u Obrtni registar propisane su sljedeće tarife:

  1. Sve uplate upravnih pristojbi vrše se u korist Državnog proračuna RH, IBAN: HR1210010051863000160, model HR64, poziv na broj: 5002-1505-OIB

Obavijest:
Iznimno u razdoblju od 2.1. 2018. do 1.1.2019. fizička osoba oslobađa se plaćanja utvrđene cijene za izdavanje obrtnice.

 

Privremena obustava i prestanak obrta

Obrtnik može privremeno obustaviti obavljanje obrta u trajanju do jedne godine o čemu pisano izvješćuje Ured državne uprave u Varaždinskoj županiji, Službu za gospodrastvo i imovinsko-pravne poslove, Odjel za obrtništvo, trgovinu, promet i turizam, roku 30 dana od dana obustave.

Iznimno, obrtnik može privremeno obustaviti obavljanje obrta u trajanju do 3 godine kada koristi rodiljni, odnosno roditeljski dopust do navršene treće godine djetetova života, odnosno do osme godine djetetova života kada koristi pravo na njegu djeteta s težim smetnjama u razvoju, a pravo je priznato izvršnim rješenjem Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.

Iznimno, obrtnik može obustaviti obavljanje obrta dulje od jedne godine u slučaju bolesti ili nastupa više sile.

O ponovnom početku obavljanja obrta obrtnik je dužan pisano izvijestiti Ured državne uprave u Varaždinskoj županiji, Službu za gospodarstvo i imovinsko-pravne poslove, Odjel za obrtništvo, trgovinu, promet i turizam najkasnije u roku 7 dana nakon isteka vremena privremene obustave obavljanja obrta.

Privremena obustava obavljanja obrta može se prijaviti za sjedište obrta i za izdvojeni pogon obrta.

Obrtnik ostvarivanjem prava na mirovinu obrt može prenijeti na bračnog druga i krvne srodnike u ravnoj lozi u kojem slučaju se zadržava matični broj obrta.
Nakon smrti obrtnika obrt se može prenijeti na njegove nasljednike.

Obrt prestaje odjavom ili po sili zakona.

Prestanak obavljanja obrta odjavom prijavljuje se  Uredu državne uprave u Varaždinskoj županiji, Službu za gospodarstvo i imovinsko-pravne poslove, Odjel za obrtništvo, trgovinu, promet i turizam.

Prestanak obrta odjavom utvđuje se danom navedenim u odjavi

Obrt se NE MOŽE odjaviti unatrag.

Iznimno, ako je obrtnik ostvario pravo na invalidsku mirovinu, prestanak obrta odjavom utvđuje se danom izvršnosti rješenja o ostvarivanju prava na invalidsku mirovinu.

 

 

DOMAĆA RADINOST I SPOREDNO ZANIMANJE


Obavljanje domaće radinosti i sporednog zanimanja regulirano je Zakonom o obrtu («Narodne novine», broj 143/13)                                                                                  
Fizičke osobe mogu obavljati dopuštene gospodarske djelatnosti kao domaću radinost ili sporedno zanimanje samo osobnim radom na temelju odobrenja koje izdaje mjesno nadležni ured državne uprave u županiji i njegove ispostave odnosno nadležni ured Grada Zagreba.


Pod domaćom radinošću razumijeva se izradu proizvoda koju obavlja fizička osoba kod kuće osobnim radom.


Pod sporednim zanimanjem razumijeva se obavljanje uslužnih djelatnosti kod kuće osobnim radom, odnosno kod naručitelja usluge.


Domaću radinost ili sporedno zanimanje ne može obavljati osoba koja:
-        obavlja registriranu samostalnu djelatnost obrta,
-        obavlja registriranu  djelatnost slobodnog zanimanja prema posebnim propisima
-        obavlja samostalnu djelatnost poljoprivrede i šumarstva od koje dohodak ili dobit utvrđuje na temelju poslovnih knjiga prema posebnim propisima, a obveznik je poreza na dodanu vrijednost


Ukupni bruto primici ostvareni od obavljanja domaće radinosti ili sporednog zanimanja ne smiju prelaziti iznos deset (10) bruto prosječnih mjesečnih plaća u kalendarskoj godini u kojoj se te djelatnosti obavljaju.
Prosječnom mjesečnom plaćom smatra se iznos bruto mjesečne plaće isplaćene po jednom zaposlenom kod pravnih osoba u Republici Hrvatskoj u razdoblju siječanj – kolovoz u godini koja prethodi kalendarskoj godini u kojoj se obavljaju djelatnosti u domaćoj radinosti ili sporednom zanimanju, a koji objavljuje Državni zavod za statistiku.


Ako fizička osoba koja u tekućoj kalendarskoj godini od obavljanja domaće radinosti ili sporednog zanimanja ostvari primitke koji prelaze iznos 10 bruto prosječnih plaća, obvezna je od 01. siječnja iduće kalendarske godine prestati obavljati domaću radinost ili sporedno zanimanje, a do 15. siječnja iste godine podnijeti  Uredu državne uprave u Varaždinskoj županiji, Službi za gospodarstvo i imovinsko-pravne poslove, na propisanom obrascu zahtjev za prestanak obavljanja domaće radinosti ili sporednog zanimanja. Ako tijekom tekuće kalendarske godine u kojoj se obavlja domaća radinost ili sporedno zanimanje prestane obavljanje te djelatnosti ili ako bruto primici ostvareni od obavljanja domaće radinosti ili sporednog zanimanja  prijeđu iznos od 10 bruto mjesečnih plaća, osoba koja obavlja domaću radinost ili sporedno zanimanje obvezna je  u roku od 15 dana od dana nastalih promjena Uredu državne uprave u Varaždinskoj županiji, Službi za gospodarstvo i imovinsko-pravne poslove podnijeti na propisanom obrascu  zahtjev za prestanak obavljanja domaće radinosti ili sporednog zanimanja. 
Za obavljanje domaće radinosti ili sporednog zanimanja Ured državne uprave u Varaždinskoj županiji, Služba za gospodarstvo i imovinsko-pravne poslove, izdaje fizičkim osobama ODOBRENJE.


Odobrenje za obavljanje domaće radinosti izdat će se osobi koja uz prijavu za upis u evidenciju i izdavanje odobrenja priloži sljedeće dokaze:
 - o identifikaciji (preslika osobne iskaznice)
- da ima status umirovljenika (obveza samo za umirovljenike – dokaz: preslik izvršnog rješenja o stjecanju statusa umirovljenika)
- preslik uvjerenja o stručnoj osposobljenosti, preslik svjedodžbe o završnom ispitu za odgovarajuće strukovno obrazovanje
- preslik diplome o položenom majstorskom ispitu (ovisno o djelatnosti i proizvodu koji se izrađuje).

Odobrenje za obavljanje sporednog zanimanja izdat će se osobi koja uz prijavu za upis u evidenciju i izdavanje odobrenja priloži sljedeće dokaze:
-  o identifikaciji (preslik osobne iskaznice)
-  da ima status umirovljenika (obveza samo za umirovljenike – preslik izvršnog rješenja o stjecanju statusa umirovljenika)
-  preslika uvjerenja o stručnoj osposobljenosti, preslik svjedodžbe o završnom ispitu za odgovarajuće strukovno obrazovanje
- preslik diplome o položenom majstorskom ispitu (ovisno o djelatnosti i usluzi koja se pruža).


Za upis u Evidenciju domaće radinosti ili sporednog zanimanja, te za upis promjena u navedene evidencije plaća se upravna pristojba u državnim biljezima u iznosu od 35,00 kn.

 

 

POGREBNIČKA DJELATNOST

Zakonom o pogrebničkoj djelatnosti („Narodne novine“ br. 36/15), uređuje se sadržaj, način i uvjeti za obavljanje pogrebničke djelatnosti, prava i obveze pogrebnika, stručna osposobljenost, evidencija osoba s položenim stručnim ispitom za obavljanje pogrebničke djelatnosti, nadzor nad primjenom Zakona i druga pitanja bitna za obavljanje pogrebničke djelatgnosti.


Pogrebnik je trgovačko društvo, trgovac pojedinac ili obrtnik upisan u odgovarajući registar za obavljanje pogrebničke djelatnosti koji ima sjedište na teritoriju Republike Hrvatske, osim mrtvozornika imenovanog sukladno posebnim propisima koji reguliraju organizaciju i rad mrtvozorničke službe. Pogrebnik je i fizička ili pravna osoba registrirana za obavljanje pogrebničke djleatnosti koja ima sjedište na teritoriju državne članice Europske unije ili države ugovornice Ugovora o Europskom gospodarskom prostoru.

Obavljanjem pogrebničke djelatnosti smatra se:

– preuzimanje i prijevoz umrle osobe ili posmrtnih ostataka od mjesta smrti, odnosno mjesta na kojem se nalazi umrla osoba ili posmrtni ostaci do nadležne patologije, sudske medicine, groblja, krematorija, zračne luke, autobusnog kolodvora, željezničkog kolodvora, pomorske ili riječne luke i ostalih terminala za prijevoz putnika ili robe, poslovnog prostora pogrebnika ili drugih mjesta određenih posebnim zakonom
– organizacija prijevoza i prijevoz umrle osobe u Republici Hrvatskoj u skladu s posebnim propisima
– organizacija prijevoza i prijevoz umrle osobe iz Republike Hrvatske u inozemstvo u skladu s posebnim zakonima i međunarodnim sporazumima
– organizacija prijevoza i prijevoz umrle osobe iz inozemstva u skladu s ovim Zakonom i međunarodnim sporazumima, uključujući i preuzimanje umrle osobe u zračnoj luci, autobusnom kolodvoru, željezničkom kolodvoru, pomorskoj ili riječnoj luci i ostalim terminalima za prijevoz putnika ili robe, iz pogrebnikova poslovnog prostora te prijevoz do groblja odnosno krematorija ili drugih mjesta u Republici Hrvatskoj, kao i provoz umrle osobe kroz Republiku Hrvatsku
– organizacija i ishođenje dokumentacije za prijevoz umrle osobe ili posmrtnih ostataka
– organizacija pogreba ili ispraćaja
– prodaja pogrebne opreme i pogrebnih potrepština
– organizacija prodaje cvijeća i svijeća
– organizacija tiskanja obavijesti o smrti (osmrtnica) te objava popratnih sadržaja (obavijesti, posljednji pozdravi, zahvale, sjećanja) u tiskanim i elektroničkim medijima
– organizacija glazbenih usluga
– organizacija i pružanje usluga njege tijela umrle osobe
– organizacija vjerskih obreda
– kremiranje umrle osobe izvan groblja
– organizacija prosipanja pepela pokojnika u prirodi (more, rijeke, šume, planine, livade i sl.)
– pohrana i čuvanje urne s posmrtnim ostacima pokojnika u prostoru pogrebnika
– ostali poslovi nužni za obavljanje pogrebničke djelatnosti.


Pravna ili fizička osoba upisana u odgovarajućem registru za obavljanje pogrebničke djelatnosti dužna je prije početka obavljanja ishoditi rješenje o ispunjavanju uvjeta za obavljanje pogrebničke djelatnosti.


Zahtjev za izdavanje rješenja podnosi se mjesno nadležnom uredu državne uprave u županiji, odnosno nadležnom uredu Grada Zagreba na čijem području je sjedište pogrebnika neposredno u pisanom obliku te poštom ili elektroničkim putem.

 

Zahtjev mora sadržavati slijedeće podatke i dokaze:

    • izvadak iz sudskog ili obrtnog registra
    • ugovor o radu s osobom koja je položila ispit za obavljanje pogrebničke djelatnosti
    • ugovor o osiguranju s osiguravateljskim društvom za slučaj odgovornosti za štetu nastalu obavljanjem pogrebničke djelatnosti i to za svotu osiguranja od najmanje 20.000,00 kuna po jednom štetnom događaju, odnosno 100.000,00 kuna za sve odštetne zahtjeve u jednoj osiguravateljskoj godini
    • dokaz vlasništva ili zakupa poslovnog prostora
    • dokaz vlasništva ili zakupa najmanje jednog pogrebnog vozila i atest stanice za tehnički pregled vozila
    • dokaz vlasništva ili zakupa parkirališta za pogrebna vozila
    • rješenje o ispunjavanju minimalno tehničkih, sanitarnih i drugih uvjeta prostora za obavljanje djelatnosti trgovine
    • upravnu pristojbu (državni biljeg u iznosu od 35,00 kuna)
    •  

       

      TRGOVINA

     

    Trgovina je u smislu Zakona o trgovini („Narodne novine“ br. 87/08, 96/08, 116/08, 79/09, 114/11, 68/13 i 30/14),  gospodarska djelatnost kupnje i prodaje robe i/ili pružanja usluga u trgovini u svrhu ostvarivanja dobiti ili drugog gospodarskog učinka


    Trgovina se obavlja na veliko i na malo.Trgovac je u smislu Zakona o trgovini pravna ili fizička osoba registrirana za obavljanje kupnje i prodaje robe i/ili pružanje usluga u trgovini. Osim trgovca, djelatnost trgovine mogu obavljati i pravne ili fizičke osobe iz članka 5. stavka 1. Zakona o trgovini:

     

     Uvjeti za obavljanje djelatnosti trgovine:

    • minimalni tehnički uvjeti kojima moraju udovoljavati prodajni objekti, oprema i sredstva pomoću kojih se obavlja trgovina te drugi uvjeti propisani posebnim propisom, s obzirom na oblik i način obavljanja trgovine
    • opći  sanitarni i zdravstveni uvjeti i uvjeti sukladni propisima o hrani kojima moraju udovoljavati prodajni objekti, oprema, sredstva i osobe koje neposredno posluju s robom, koja može utjecati na zdravlje ljudi, sukladno posebnim propisima.

      Zahtjev za utvrđivanje minimalnih tehničkih uvjeta za obavljanje djelatnosti trgovine podnosi pravna ili fizička osoba registrirana za obavljanje kupnje i prodaje robe i/ili pružanja usluga u trgovini (trgovac) te pravna ili fizička osoba iz članka 5. stavka 1. Zakona o trgovini („Narodne novine“ br. 87/08, 96/08, 116/08, 76/09, 114/11, 68/13 i 30/14).

      Dokumenti uz zahtjev:
      - dokaz o upisanoj djelatnosti trgovine (kopija izvatka iz sudskog registra/izvatka iz obrtnog registra/dokaz o upisu u Upisnike u smislu odredaba čl. 5. Zakona o trgovini),
      - obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u (Državni zavod za statistiku) + OIB
      - dokaz o raspolaganju prostorom (kupoprodajni ugovor, ugovor o zakupu poslovnog prostora, vlasnički list ili izvadak iz zemljišne knjige), a za prodaju iz vozila - kopiju prometne dozvole, kao i dokaz Stanice za tehnički pregled vozila da vozilo udovoljava posebnim uvjetima ovisno o vrsti robe koja se prodaje,
      - atest o ispravnosti električnih instalacija
      - dokaz o plaćenoj upravnoj pristojbi.

      Ovisno o uvjetima, potrebno je priložiti i:

      • atest radnog okoliša (temperatura, vlažnost, provjetravanje i osvjetljenje)
      • atest zdravstvene ispravnosti vode
      • atest strojeva i uređaja s povećanom opasnošću pri radu
      • odobrenje o ispunjavanju konzervatorskih uvjeta Konzervatorskog odjela
      • rješenje da su provedene mjere zaštite od buke
      • atest o ispitivanju plinskih trošila

       

      Za rješenja o utvrđivanju minimalno tehničkih i drugih uvjeta u poslovnim prostorijama, plaćaju se upravne pristojbe kako slijedi:


      1. za prodajne objekte površine do 200 m2……………………………………………………… 130, 00 kuna
      2. za prodajne objekte površine veće od 200 m2………………………………………………. 280, 00 kuna
      3. za prodajne objekte u kojima se djelatnost trgovine obavlja izvan prodavaonica….50, 00 kuna

       

      Propisi:

      • ZAKON O TRGOVINI („Narodne novine“ br. 87/08, 96/08, 116/08, 79/09, 114/11, 68/13 i 30/14), 
      • PRAVILNIK O MINIMALNIM TEHNIČKIM I DRUGIM UVJETIMA KOJI SE ODNOSE NA PRODAJNE OBJEKTE, OPREMU, SREDSTVA U PRODAJNIM OBJEKTIMA I UVJETIMA ZA PRODAJU ROBE IZVAN PRODAVAONICA („Narodne novine“ br. 66/09, 108/09, 8/10 i 108/14)
      • PRAVILNIK O KLASIFIKACIJI PRODAVAONICA I DRUGIH OBLIKA TRGOVINE NA MALO („Narodne novine“ br. 39/09 i 46/15)
      • ZAKON O OPĆEM UPRAVNOM POSTUPKU („Narodne novine“ br. 47/09)

      TURIZAM


      Usluge u turizmu u smislu Zakona o pružanju usluga u turizmu („Narodne novine“ br. 130/17): pružanje usluga turističke agencije, turističkog vodiča, voditelja putovanja, turističkog animatora, turističkog predstavnika, usluge u posebnim oblicima turističke ponude (turističke usluge u nautičkom turizmu, turističke usluge zdravstvenog turizma, turističke usluge u kongresnom turizmu, usluge aktivnog i pustolovnog turizma, turističke usluge ribolovnog turizma, turističke usluge na poljoprivrednom gospodarstvu, uzgajalištu vodenih organizama, lovištu i u šumi šumoposjednika, usluge iznajmljivanja vozila (rent-a-car), usluge turističkog ronjenja) i usluge iznajmljivanja opreme za šport i rekreaciju turistima.

      Turistički vodič je osoba koja pruža turistima usluge pokazivanja i stručnog tumačenja prirodnih ljepota i vrijednosti, kulturno-povijesnih spomenika, umjetničkih djela, etnografskih i drugih znamenitosti, povijesnih događaja, ličnosti, legendi o tim događajima i ličnostima, gospodarskih i političkih tijekova i zbivanja.

      Usluge turističkog vodiča može pružati državljanin Republike Hrvatske, državljanin druge države ugovornice Ugovora o Europskom gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije koji ispunjava uvjete za turističkog vodiča propisane ovim Zakonom.
      Turistički vodič za pružanje usluga turističkog vodiča mora ishoditi rješenje o odobrenju za pružanje usluga turističkog vodiča koje izdaje nadležni ured.

      Ured državne uprave u Varaždinskoj županiji izdaje Rješenje o odobrenju za pružanje usluga turističkog vodiča na području turističke cjeline Varaždinske županije

      Za izdavanje rješenja turistički vodič mora imati:

      • državljanstvo Republike Hrvatske, državljanstvo članice Europske unije ili države članice Europskog gospodarskog prostora,
      • najmanje srednju stručnu spremu,
      • položen stručni ispit za turističkog vodiča,
      • znanje jezika na kojem će pružati usluge turističkog vodiča razine B2 prema stupnjevima Zajedničkog europskog referentnog okvira u razumijevanju i govoru,
      • znanje hrvatskog jezika u mjeri dostatnoj za pružanje usluga,

       

      Potrebni dokumenti za izdavanje rješenja o odobrenju za pružanje usluga turističkog vodiča:

      • obrazac zahtjeva,
      • preslika osobne iskaznice,
      • preslika svjedodžbe ili diplome o završenom obrazovanju,
      • uvjerenje o položenom stručnom ispitu za turističkog vodiča,
      • dokazi o znanju jezika na kojem će se pružati usluge turističkog vodiča
      • državni biljeg u vrijednosti  35,00 kn

      Potrebni dokumenti za izdavanje/zamjenu iskaznice turističkog vodiča:

      • obrazac zahtjeva,
      • rješenje(a) o odobrenju za pružanje usluga turističkog vodiča
      • fotografija veličine 25x20 mm (može se dostaviti u digitalnom obliku e-mailom ili na USB sticku u formatu 720x825 piksela i JPEG do 400kB)
      • dokaz o uplati za izradu iskaznice na račun AKD-e Zagreb

      Iznos: 45,00 Kn
      Broj računa: HR4723400091100035352
      Poziv na broj: 00 OIB (turističkog vodiča)
      Opis plaćanja: Ime i prezime vodiča

       

       

       

      UGOSTITELJSTVO

       

      Ugostiteljska djelatnost u smislu Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti („Narodne novine“ br. 85/15 i 121/16),  je pripremanje i usluživanje jela, pića i napitaka i pružanje usluga smještaja.

      Ugostiteljska djelatnost je i pripremanje jela, pića i napitaka za potrošnju na drugom mjestu sa ili bez usluživanja (u prijevoznom sredstvu, na priredbama i slično) i opskrba tim jelima, pićima i napicima (catering).

    • Ugostiteljsku djelatnost mogu obavljati trgovačka društva, zadruge, trgovci pojedinci i obrtnici koji ispunjavaju uvjete propisane za obavljanje te djelatnosti – ugostitelji.

      Ugostiteljsku djelatnost, pod uvjetima propisanim Zakonom, za ugostitelja, mogu obavljati i: javne ustanove koje upravljaju zaštićenim područjima, zdravstvene ustanove – specijalne bolnice i lječilišta, Javna ustanova „Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar“, ugostiteljske obrazovne ustanove te učenički i studentski centri, u svojim poslovnim prostorijama i prostorima, Hrvatski ferijalni i hostelski savez u objektima omladinskog turizma (hostel) za svoje članove i članove međunarodnih udruga omladinskog turizma kojih je savez član, Hrvatski planinarski savez i njegove članice u svojim planinarskim objektima prvenstveno za svoje članove i članove međunarodnih udruga planinara kojih je savez član, lovačke i ribičke udruge, u svojim klupskim prostorijama i prostorima, za svoje članove i druge registirane  lovce, odnosno ribolovce, ustanove koje obavljaju kazališnu djelatnost u svojim poslovnim prostorijama i prostorima, u svrhu pripreme i usluživanja napitaka, pića, slastica i slično, za potrebe svojih posjetitelja, amaterske sportske udruge za svoje potrebe u svojim poslovnim prostorijama i prostorima, Hrvatska glazbena mladež u objektima Međunarodnog kulturnog centra u Grožnjanu za svoje članove i članove međunarodnih glazbenih udruga kojih je Hrvatska glazbena mladež član ili partner, muzeji i galerije koje obavljaju muzejsku djelatnost, u svojim poslovnim prostorijama i prostorima, za posjetitelje muzeja, odnosno galerije.

      Pod uvjetima propisanim Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti i propisima donesenim na temelju Zakona, određene ugostiteljske usluge mogu pružati fizičke osobe – građani i nositelji ili članovi obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (ugostiteljske usluge u domaćinstvu/na OPG-u).


      Pravna osoba i fizička osoba, s poslovnim nastanom i registriranom ugostiteljskom djelatnošću u drugoj državi ugovornici Europskoga gospodarskog prostora ili Švicargkoj konfederaciji, može u Republici Hrvatskoj obavljati ugostiteljsku djelatnost u skladu s pravima o slobodi poslovnog nastana i slobodi prekograničnog pružanja usluga, ako ispunjava uvjete za obavljanje ugostiteljske djelatnosti propisane Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti.

      Ugostitelj može obavljati ugostiteljsku djelatnost ako ishodi rješenje nadležnog ureda, odnosno Ministarstva da ugostiteljski objekt ispunjava uvjete propisane Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti i propisima donesenim na temelju Zakona.


      Ovisno o vrsti objekta, utvrđivanje minimalnih uvjeta, razvrstavanje i kategorizaciju obavlja Ministarstvo turizma ili ured državne uprave u županiji u kojoj se objekt nalazi.

      Ured državne uprave u Varaždinskoj županiji provodi upravni postupak razvrstavanja i utvrđivanja minimalnih uvjeta ili postupak razvrstavanja te kategorizacije (ovisno o vrsti objekta) objekata iz sljedećih skupina: iz skupina Restorani, Barovi, Catering objekti i Objekti jednostavnih usluga, iz skupine Hoteli (pansion), iz skupine Kampovi (kamp odmorište) iz skupine Ostali ugostiteljski objekti za smještaj, objekti u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu, objekti u kojima se pružaju ugostiteljske usluge na obitlejskom poljoprivrednom gospodarstvu.

       

      Za izdavanje rješenja o ispunjavanju minimalnih uvjeta za vrstu te za vrstu i kategoriju ugostiteljskog objekta ugostitelj mora: biti registriran za obavljanje ugostiteljske djelatnost imati pravo korištenja poslovnim prostorom ili objektom za ugostiteljski objekt u kojem će se obavljati ugostiteljska djelatnost ispunjavati određene uvjete za vrstu, odnosno vrstu i kategoriju ugostiteljskog objekta dokazati da građevina, koja je, odnosno u kojoj je ugostiteljski objekt, ispunjava uvjet „uporabljivost“ građevine, prema Zakon o gradnji (Narodne novine, broj 153/13, 20/17) , objekt mora ispunjavati uvjet zaštite od buke (Ministarstvo zdravstva) prema Zakonu o zaštiti od buke (Narodne novine, broj 30/0955/13 i 153/13) .

      Opći i posebni uvjeti za vrstu, odnosno vrstu i kategoriju ugostiteljskog objekta propisani su općim dijelom Pravilnika i prilozima Pravilnika.

       

       Skupina „Hoteli“:
      Pravilnik o razvrstavanju, kategorizaciji i posebnim standardima ugostiteljskih objekata iz skupine hoteli (Narodne novine, broj 56/16)

      Skupina „Kampovi“:
      Pravilnik o razvrstavanju i kategorizaciji ugostiteljskih objekata iz skupine Kampovi (Narodne novine, broj 54/16)

      Skupina „Ostali ugostiteljski objekti za smještaj“:
      Pravilnik o razvrstavanju i kategorizaciji ugostiteljskih objekata iz skupine ostali ugostiteljski objekti za smještaj (Narodne novine, broj 54/16 i 69/17)

      Skupina „Restorani“, „Barovi“, „Catering objekti“, „Objekti jednostavnih usluga“:
      Pravilnik o razvrstavanju i minimalnim uvjetima ugostiteljskih objekata iz skupina "Restorani", "Barovi", "Catering objekti" i "Objekti jednostavnih usluga" - neslužbeno pročišćeni tekst (Narodne novine, broj 82/07, 82/09, 75/12, 69/13 i 150/14)

       

      Za ishođenje rješenja o ispunjavanju uvjeta za vrstu odnosno vrstu i kategoriju ugostiteljskog objekta, uz pravilno popunjen obrazac zahtjeva, stranka podnosi sljedeću dokumentaciju:

      • izvadak iz sudskog (za ugostitelja – pravnu osobu) ili obrtnog registra (za ugostitelja – fizičku osobu)
      • dokaz o pravu korištenja poslovnog prostora (kupoprodajni ugovor, izvadak iz zemljišnih knjiga kao dokaz o pravu vlasništva, ugovor o zakupu i dr.)
      • dokaz o „uporabljivosti“ građevine sukladno Zakonu o gradnji (Narodne novine, broj 153/13, 20/17) i to:

      a) uporabna dozvola
      b) u smislu odredbe čl.175. Zakona o gradnji, uporabnom dozvolom se smatraju i sljedeći akti i dokumenti ako su izdani odnosno pribavljeni na temelju zakona koji je važio prije stupanja na snagu novog Zakona o gradnji (Narodne novine, broj 153/13, 20/17):
      Za građevine izgrađene do 15. veljače 1968.:
      – uvjerenje ureda za katastar i geodetske poslove da je građevina upisana u katastarskom operatu prije 15.veljače 1968. (s izvodom iz katastarskog plana kao sastavnim dijelom uvjerenja)
      Za građevine izgrađene od 16. veljače 1968. do 19. lipnja 1991.:
      – konačna uporabna dozvola ili
      – pravomoćna građevinska dozvola izdana do 19. lipnja 1991. i potvrda građevinske inspekcije da u svezi s tom građevinom nije u tijeku postupak građevinske inspekcije
      Za građevine izgrađene od 20. lipnja 1991. do 01. listopada 2007.:
      – konačna uporabna dozvola ili
      – uvjerenje za uporabu kojim se utvrđuje da je građevina izgrađena u skladu s građevinskom dozvolom u pogledu vanjskih gabarita i namjene
      Za građevine izgrađene od 01. listopada 2007.:
      – konačna uporabna dozvola ili
      – za objekte do 400 m2 – potvrda upravnog tijela da mu je dostavljeno završno izvješće nadzornog inženjera
      c) u smislu odredbe čl.177. Zakona o gradnji, uporabnom dozvolom se smatraju i sljedeći akti i dokumenti:
      Za rekonstruirane građevine:
      - rješenja o izvedenom stanju ili potvrda o izvedenom stanju na temelju Zakona o prostornom uređenju i gradnji, a sukladno čl. 177. stavku 3. Zakona o gradnji
      Za legalizirane građevine:
      - rješenje o izvedenom stanju na temelju Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (Narodne novine, broj 90/11)
      - rješenje o izvedenom stanju za završenu zgradu na temelju Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (Narodne novine, broj 86/12)
      d) izvadak iz zemljišne knjige ukoliko je iz zemljišnoknjižnog izvatka vidljivo da je građevina upisana u zemljišnoj knjizi sa zabilježbom da je prilikom upisa priložena uporabna dozvola.

      • rješenje Ministarstva zdravstva o provedenim mjerama za zaštitu od buke

      (sukladno članku 2. Pravilnika o djelatnostima za koje je potrebno utvrditi provedbu mjera za zaštitu od buke (Narodne novine, broj 91/07) - obvezi utvrđivanja da li su provedene mjere za zaštitu od buke podliježu sve djelatnosti, koje se koriste izvorima buke, a čija emisija buke može u okolnim boravišnim i/ili radnim prostorima izazvati imisiju buke koja prelazi dopuštene granice.)

      • dodatni dokumenti – ovisno o stanju prostora i opreme objekta (npr. atesti), na zahtjev službene osobe

      Iznimno, ugostitelju će se izdati rješenje o ispunjavanju uvjeta za vrstu i kategoriju ugostiteljskog objekta u prostoru stambene namjene za ugostiteljski objekt vrste soba, apartman, studio apartman i kuća za odmor, s tim da je za objekte koji se nalaze u zgradi čija je građevinska površina veća od 400 m2 prethodno potrebno ishoditi pozitivno mišljenje tijela nadležnog za zaštitu od požara. 

      Iznimno, ako je za zgradu u kojoj će se obavljati ugostiteljska djelatnost u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine nadležnom upravnom tijelu za izdavanje rješenja o izvedenom stanju, sukladno posebnom propisu kojim je uređeno postupanje s nezakonito izgrađenim zgradama, ugostitelju će se, ako ispunjava propisane uvjete, izdati privremeno rješenje o obavljanju ugostiteljske djelatnosti u nekoj od vrsta ugostiteljskih objekata, do izvršnosti rješenja kojim će se odlučiti o zahtjevu za donošenje rješenja o izvedenom stanju, a najdulje do 31. prosinca 2020. godine.

       

      Upravna pristojba:
      Iznos upravne pristojbe za pojedinu vrstu ugostiteljskog objekta te podaci za plaćanje iste, navedeni su na obrascima zahtjeva, ovisno o skupini i vrsti ugostiteljskog objekta.

       

       

        UGOSTITELJSKE USLUGE U DOMAĆINSTVU


      Ugostiteljske usluge u domaćinstvu može pružati fizička osoba – građanin (iznajmljivač – državljanin Republike Hrvatske i državljani ostalih država članica Europskoga gospodarskog prostora i Švicarske Konfederacije)

      Iznajmljivač:

      • mora biti vlasnik objekta (soba, apartman ili kuća za odmor i sl.) ili vlasnik zemljišta za kamp
      • objekt u kojem će se pružati usluge treba ispunjavati minimalne uvjete i uvjete za kategoriju
      • građevina, odnosno objekt, treba ispunjavati uvjete „uporabljivosti“ građevine, prema Zakonu o gradnji (Narodne novine, broj 153/13, 20/17) – vidi Potrebni dokumenti – točka 4.
      • opći i posebni uvjeti za vrstu, odnosno vrstu i kategoriju objekta propisani su općim dijelom i prilozima Pravilnika:

      Pravilnik o razvrstavanju i kategorizaciji objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu (Narodne novine, broj 9/16, 54/16, 61/16 i 69/17)

      Iznimno, ako je u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine nadležnom upravnom tijelu za izdavanje rješenja o izvedenom stanju, sukladno posebnom propisu kojim je uređeno postupanje s nezakonito izgrađenim zgradama, izdat će se privremeno rješenje o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu, do izvršnosti rješenja kojim će se odlučiti o zahtjevu iznajmljivača za izdavanje rješenja o odobrenju, a najdulje do 31. prosinca 2020. godine, ako ispunjava propisane uvjete.

      Iznimno, iznajmljivaču će se izdati privremeno rješenje o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu ako zahtjevu priloži izvršnu građevinsku dozvolu ili izvršno rješenje o izvedenom stanju građevine i ispunjava ostale propisane uvjete, a najdulje do 31. prosinca 2020. godine.

       

      Za ishođenje rješenja o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu, stranka
      podnosi sljedeću dokumentaciju:

      • pravilno popunjen obrazac zahtjeva
      • dokaz o državljanstvu RH, države članice Europskoga gospodarskog prostora i  Švicarske Konfederacije (preslika osobne iskaznice/putovnice)
      • dokaz o vlasništvu objekta ili vlasništvu zemljišta za kamp (npr. izvadak iz zemljišne knjige, pisana suglasnost suvlasnika objekta (ako ima više suvlasnika), pisana suglasnost vlasnika objekta (ako zahtjev podnosi njegov bračni ili izvanbračni drug, životni partner, srodnik u ravnoj liniji ili član obitelji)
      • dokaz o „uporabljivosti“ građevine sukladno Zakonu o gradnji (Narodne novine, broj 153/13, 20/17) i to:

      a) uporabna dozvola
      b) u smislu odredbe čl.175. Zakona o gradnji, uporabnom dozvolom se smatraju i sljedeći akti i dokumenti ako su izdani odnosno pribavljeni na temelju zakona koji je važio prije stupanja na snagu novog Zakona o gradnji (Narodne novine, broj 153/13, 20/17):
      Za građevine izgrađene do 15. veljače 1968.:
      – uvjerenje ureda za katastar i geodetske poslove da je građevina upisana u katastarskom operatu prije 15. veljače 1968. (s izvodom iz katastarskog plana kao sastavnim dijelom uvjerenja)
      Za građevine izgrađene od 16. veljače 1968. do 19. lipnja 1991.:
      – konačna uporabna dozvola ili
      – pravomoćna građevinska dozvola izdana do 19. lipnja 1991. i potvrda građevinske inspekcije da u svezi s tom građevinom nije u tijeku postupak građevinske inspekcije
      Za građevine izgrađene od 20. lipnja 1991. do 01. listopada 2007.:
      – konačna uporabna dozvola ili
      – uvjerenje za uporabu kojim se utvrđuje da je građevina izgrađena u skladu s građevinskom dozvolom u pogledu vanjskih gabarita i namjene
      Za građevine izgrađene od 01. listopada 2007.:
      – konačna uporabna dozvola ili
      – za objekte do 400 m2 – potvrda upravnog tijela da mu je dostavljeno završno izvješće nadzornog inženjera
      c) u smislu odredbe čl.177. Zakona o gradnji, uporabnom dozvolom se smatraju i sljedeći   akti i dokumenti:
      Za rekonstruirane građevine:
      - rješenja o izvedenom stanju ili potvrda o izvedenom stanju na temelju Zakona o prostornom uređenju i gradnji, a sukladno čl. 177. stavku 3. Zakona o gradnji
      Za legalizirane građevine:
      - rješenje o izvedenom stanju na temelju Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (Narodne novine, broj 90/11)
      - rješenje o izvedenom stanju za završenu zgradu na temelju Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (Narodne novine, broj 86/12)
      d) izvadak iz zemljišne knjige ukoliko je iz zemljišnoknjižnog izvatka vidljivo da je građevina upisana u zemljišnoj knjizi sa zabilježbom da je prilikom upisa priložena uporabna dozvola.

      • dodatni dokumenti – ovisno o stanju prostora i opreme objekta (npr. atesti), na zahtjev službene osobe

       

      Upravna pristojba:

      • za izdavanje rješenje o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu plaća se upravna pristojba u iznosu od 70,00 kuna prema Tar. br. 33. toč. 3.a. Uredbe o tarifi upravnih pristojbi (Narodne novine br. 8/17, 37/17 i 129/17)
      • pristojba se plaća u korist državnog proračuna RH:

                IBAN:          HR1210010051863000160
      model:  HR64
               poziv na br.: 5002-1505-OIB
      opis plaćanja: Upravna pristojba za pružanje ugostiteljskih usluga u
      domaćinstvu

      * Iznimno, u iznosu do 100 kuna, upravna pristojba može se platiti i u državnim 
      biljezima.






      UGOSTITELJSKE USLUGE NA OBITELJSKOM POLJOPRIVREDNOM GOSPODARSTVU


      Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo jest poljoprivredno gospodarstvo upisano u Upisnik poljoprivrednika kao obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo sukladno posebnim propisima i koje pruža ugostiteljske usluge.
      Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo mora:
    • biti upisano u Upisnik poljoprivrednika kao obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo,
    • imati pravo korištenja objekta i/ili zemljišta u kojem, odnosno na kojem će se pružati ugostiteljske usluge,
    • objekt u kojem će se pružati ugostiteljske usluge u obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu mora ispunjavati minimalne uvjete i uvjete za kategoriju,
    • građevina koja je, odnosno u kojoj je objekt u kojem će se pružati usluge, mora ispunjavati uvjete „uporabljivosti“ građevine, prema Zakonu o gradnji (Narodne novine, broj 153/13, 20/17) – vidi pod Potrebni dokumenti – točka 5.
    • opći i posebni uvjeti za vrstu, odnosno vrstu i kategoriju objekta propisani su općim dijelom i prilozima Pravilnika:
    • Pravilnik o razvrstavanju i kategorizaciji objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (Narodne novine, broj 54/16 i 69/17)

      1. Vinotočje/Kušaonica – Prilog I.
      2. Izletište – Prilog I.
      3. Soba – Prilog II.
      4. Apartman – Prilog II.
      5. Ruralna kuća za odmor – Prilog II.
      6. Kamp – Prilog III.
      7. Kamp odmorište – Prilog III.
      8. Uvjeti za dodjelu oznake kvalitete – Prilog V.

      Iznimno, ako je u roku podnesen zahtjev za pokretanje postupka ozakonjenja nezakonito izgrađene građevine nadležnom upravnom tijelu za izdavanje rješenja o izvedenom stanju, sukladno posebnom propisu kojim je uređeno postupanje s nezakonito izgrađenim zgradama, izdat će se privremeno rješenje o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, do izvršnosti rješenja kojim će se odlučiti o zahtjevu obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva za izdavanje rješenja o odobrenju, a najdulje do 31. prosinca 2020. godine, ako ispunjava propisane uvjete.

      Iznimno, izdat će se privremeno rješenje o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, ako zahtjevu priloži izvršnu građevinsku dozvolu ili izvršno rješenje o izvedenom stanju građevine i ispunjava ostale propisane uvjete, a najdulje do 31. prosinca 2020. godine.

      Potrebni dokumenti

      • pravilno popunjen obrazac zahtjeva
      • preslika osobne iskaznice ili putovnice nositelja ili člana poljoprivrednog gospodarstva
      • dokaz o pravu korištenja objekta ili zemljišta za kamp (kupoprodajni ugovor, izvadak iz zemljišnih knjiga kao dokaz o pravu vlasništva, ugovor o zakupu i dr.)
      • preslika rješenja o upisu u Upisnik poljoprivrednika
      • dokaz o „uporabljivosti“ građevine sukladno Zakonu o gradnji (Narodne novine, broj 153/13, 20/17) i to:

      a) uporabna dozvola
      b) u smislu odredbe čl.175. Zakona o gradnji, uporabnom dozvolom se smatraju i sljedeći akti i dokumenti ako su izdani odnosno pribavljeni na temelju zakona koji je važio prije stupanja na snagu novog Zakona o gradnji (Narodne novine, broj 153/13, 20/17):
      Za građevine izgrađene do 15. veljače 1968.:
      – uvjerenje ureda za katastar i geodetske poslove da je građevina upisana u katastarskom operatu prije 15. veljače 1968. (s izvodom iz katastarskog plana kao sastavnim dijelom uvjerenja)
      Za građevine izgrađene od 16. veljače 1968. do 19. lipnja 1991.:
      – konačna uporabna dozvola ili
      – pravomoćna građevinska dozvola izdana do 19. lipnja 1991. i potvrda građevinske inspekcije da u svezi s tom građevinom nije u tijeku postupak građevinske inspekcije
      Za građevine izgrađene od 20. lipnja 1991. do 01. listopada 2007.:
      – konačna uporabna dozvola ili
      – uvjerenje za uporabu kojim se utvrđuje da je građevina izgrađena u skladu s građevinskom dozvolom u pogledu vanjskih gabarita i namjene
      Za građevine izgrađene od 01. listopada 2007.:
      – konačna uporabna dozvola ili
      – za objekte do 400 m2 – potvrda upravnog tijela da mu je dostavljeno završno izvješće nadzornog inženjera
      c) u smislu odredbe čl.177. Zakona o gradnji, uporabnom dozvolom se smatraju i sljedeći   akti i dokumenti:
      Za rekonstruirane građevine:
      - rješenja o izvedenom stanju ili potvrda o izvedenom stanju na temelju Zakona o prostornom uređenju i gradnji, a sukladno čl. 177. stavku 3. Zakona o gradnji
      Za legalizirane građevine:
      - rješenje o izvedenom stanju na temelju Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (Narodne novine, broj 90/11)
      - rješenje o izvedenom stanju za završenu zgradu na temelju Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (Narodne novine, broj 86/12)
      d) izvadak iz zemljišne knjige ukoliko je iz zemljišnoknjižnog izvatka vidljivo da je građevina upisana u zemljišnoj knjizi sa zabilježbom da je prilikom upisa priložena uporabna dozvola.

      •  dodatni dokumenti – ovisno o stanju prostora i opreme objekta (npr. atesti), na zahtjev službene osobe

       

      Upravna pristojba:

      • Za izdavanje rješenja o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga na OPG-u, plaća se upravna pristojba u iznosu od 70,00 kn prema Tar.br. 33. točka 3.b Uredbe o tarifi upravnih pristojbi (Narodne novine br. 8/17, 37/17 i 129/17)
      • Pristojba se plaća u korist državnog proračuna RH:

                IBAN:          HR1210010051863000160
      model:  HR64
               poziv na br.: 5002-1505-OIB
      opis plaćanja: Upravna pristojba za pružanje ugostiteljskih usluga u
      domaćinstvu

      * Iznimno, u iznosu do 100 kuna, upravna pristojba može se platiti i u državnim 
      biljezima.





      ODJAVA OBAVLJANJA UGOSTITELJSKE DJELATNOSTI

      Zahtjev za odjavu obavljanja ugostiteljske djelatnosti te upravna pristojba za odjavu: za rješenje o odjavi obavljanja ugostiteljske djelatnosti plaća se upravna pristojba u državnom biljegu, u vrijednosti od 35,00 kuna, premaTar.br. 2. stavku 1. Uredbe o tarifi upravnih pristojbi („Narodne novine“ br. 8/17, 37/17 i 129/17), sukladno Zakonu o upravnim pristojbama („Narodne novine“ br. 115/16).

       

       

      STAMBENO ZBRINJAVANJE

       

      Zakonski rok za podnošenje zahtjeva za stambeno zbrinjavanje u 2019. godini sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o stambenom zbrinjavanju na potpomognutim područjima (Narodne novine broj 106/2018) (https://narodneovine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2018_11_106_2057.html) je od 01.siječnja do 31. siječnja 2019. godine.
      Uz zahtjev za stambeno zbrinjavanje podnositelj je obvezan za sebe i sve članove obitelji priložiti
      slijedeću dokumentaciju:
      1.ime i prezime podnositelja prijave te ime i prezime svih članova obitelji za koje se podnosi prijava
      2.broj OIB-a podnositelja prijave i svih članova obitelji te JMBG ako ga podnositelj prijave posjeduje
      3.adresu prebivališta i/ili boravišta
      4.ime i prezime opunomoćenika za primanje pismena i njegova adresa (ako stranka živi u inozemstvu)
      5.naznaku i opis modela stambenog zbrinjavanja koji se traži
      6.vlastoručni potpis podnositelja prijave.
      Uz prijavu za stambeno zbrinjavanje podnositelj je za sebe i sve članove obitelji na koje se odnosi prijava za stambeno zbrinjavanje obvezan priložiti presliku važeće osobne iskaznice ili druge identifikacijske isprave i dokaze o ispunjavanju uvjeta za bodovanje prijave.
      Dokumentacija za bodovanje:

      1. za djecu predškolske dobi izvadak iz matične knjige rođenih, za djecu na redovnom školovanju potvrda škole, fakulteta odnosno druge obrazovne  ustanove
      2. obračunska isprava za isplatu plaće od poslodavca ili ako nije zaposlen dokaz o nezaposlenosti za punoljetne članove obitelji koji nisu na redovnom školovanju
      3. uvjerenje o prebivalištu nadležne policijske uprave za sve osobe na prijavi
      4. dokaz o najmu ili korištenju stambene jedinice, a za stanovanje u tuđoj stambenoj jedinici bez naknade potpisana izjava vlasnika stambene jedinice ovjerena kod javnog bilježnika
      5. potvrda nadležnog tijela o utvrđenom statusu člana obitelji smrtno stradaloga, zatočenoga ili nestaloga hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata ili pripadnika Hrvatskog vijeća obrane
      6. potvrda nadležnog tijela o utvrđenom statusu hrvatskog ratnog vojnog invalida iz Domovinskog rata ili ratnog vojnog invalida pripadnika Hrvatskog vijeća obrane
      7. dokaz o utvrđenoj invalidnosti
      8. potvrda nadležnog tijela o utvrđenom statusu hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata ili pripadnika Hrvatskog vijeća obrane
      9. pravomoćna sudska presuda o počinjenom nasilju u obitelji
      10. potvrda o statusu prognanika, povratnika i izbjeglice

      Nepotpuni, nepravodobni zahtjevi odbacit će se rješenjem na koje se može izjaviti žalba
      ZAHTJEVI UVRŠTENI NA LISTU PRVENSTVA ZA 2018. GODINU
      Zahtjevi uvršteni na Listu prvenstva za stambeno zbrinjavanje za 2018. godinu, za koje u 2018. godini
      nije doneseno rješenje o ostvarivanju prava na stambeno zbrinjavanje, prenijet će se na Listu prvenstva
      za 2019. godinu, pri čemu se iznova utvrđuje mjesto zahtjeva na listi prvenstva.
      Ujedno, podnositelji zahtjeva uvršteni na Listu prvenstva za 2018. godinu mogu podnijeti novu
      dokumentaciju ukoliko ista ima utjecaja na drugačije mjesto na Listi prvenstva. Primjerice,
      novorođeno dijete, smrt člana obitelji podnositelja zahtjeva, stjecanje višeg stupnja stručne spreme,
      potvrde o novčanim primanjima za protekla tri mjeseca i slično.

       

       

      ŠUMARSTVO

      Pravni temelj: Zakon o šumskom reprodukcijskom materijalu (Narodne novine broj 75/09, 61/11, 56/13 i 14/14) i Pravilnik o Upisniku dobavljača božićnih drvaca (Narodne novine broj 27/15)

      Obveznici: fizičke i pravne osobe koje se bave proizvodnjom , stavljanjem na tržište  i uvozom božićnih drvaca

       

      Rokovi za upis  u Upisnik dobavljača božićnih drvaca i promjene:

      1. tijekom cijele godine (obrazac BD-1);

      2. u roku od 60 dana od nastanka promjene vezane uz nadležnost ureda/ ispostave, prestanak obavljanja djelatnosti, organizacijskog oblika dobavljača te promjena vezanih uz zemljište (promjena površine, katastarske općine, katastarske oznake čestice (obrazac BD-1)


      3. do 01. ožujka tekuće godine: dostava podataka o proizvodnji, stavljanju na tržište i uvozu božićnih drvaca za prethodnu godinu (obrazac BD-2)

       

      Prilozi:

      1. preslik osobne iskaznice za fizičke osobe
      2. preslik obrtnice za fizičke osobe koje obavljaju obrt
      3. preslik izvatka iz sudskog registra za pravne osobe
      4. izvornik zk izvatka na ime podnositelja zahtjeva ne stariji od šest mjeseci, s popisom katastarskih čestica koje se prijavljuju za proizvodnju ili preslika ugovora o zakupu ili koncesiji (izvornik na uvid) ili izjava vlasnika o davanju zemljišta na korištenje bez naknade s priloženim izvornim izvatkom zk odjela ne starijim od šest mjeseci za katastarske čestice koje se prijavljuju za proizvodnju

       

      Upravna pristojba: za upis i promjene- 35,00 kn upravna pristojba u državnim biljezima

       

      Brisanje dobavljača iz Upisnika:

      - na zahtjev dobavljača
      - na prijedlog šumarskog inspektora ukoliko dobavljač ne ispunjava zakonske obveze ili je prestao obavljati djelatnost dobavljača


























































©2006 URED DRŽAVNE UPRAVE U VARAŽDINSKOJ ŽUPANIJI | Odjel za informatičke i tehničke poslove